Een dagboek helpt bij afvallen en bewegen

Een dagboek helpt bij afvallen en bewegen

Niet elk dagboek helpt natuurlijk bij het afvallen en bewegen maar door een eet en beweeg dagboek bij te houden zult u ineens nieuwe inzichten krijgen. Het is dus goed om elke dat alles op te schrijven wat u eet en hoe veel u beweegt. Maar hoe helpt dit in bij het afvallen?

Herken je valkuilen

Wanneer u alles opschrijf wat u op een dag gegeten heeft zult u vanzelf uw valkuilen ontdekken. Heeft u toch weer een zakje chips open getrokken merkt u dat u tussen door te veel snacks eet? Met een dagboek geeft dit een ander inzicht in uw eetgewoontes. U zult merken dat u hierdoor automatisch wat dingen aan gaat passen en uw gewoontes hier op aan gaat passen. Vervang het zakje chips eens door wat fruit of probeer het toch te weerstaan.

Maak een speciaal boekje hiervoor waar u alles in kunt zetten. Tegen bijvoorbeeld ook de schijf van 5 in het boekje noteer hoeveel calorieën er in producten zit die u vaker gebruikt. Zo kunt u ook een tabel maken met uw gewicht en BMI er in.

Bewegen is gezond

Niet alleen een eetdagboek helpt maar ook een beweegdagboek. Wanneer u op kantoor werkt kan het zijn dat u een stuk minder beweegt als zou moeten, zit u daarna ook nog een op de bank tv te kijken komt u niet zo veel in beweging. Plan uw momentjes van bewegen in en ga bijvoorbeeld een ochtend wandeling maken of ga er nog even op uit na het eten. Door de combinatie te maken van het eten op het eten en te bewegen zult u merken dat u makkelijker af kunt vallen. U leefpatroon veranderd waardoor het makkelijker wordt om dit vol te houden.

Afvallen en gezonder leven door simpel weg een dagboek aan te schaffen.