Now Reading
Niet-rokersauto brengt honderden euro’s meer op en verkoopt sneller; natte hond grote afknapper

Niet-rokersauto brengt honderden euro’s meer op en verkoopt sneller; natte hond grote afknapper

Een schone, rookvrije en fris gewassen auto levert aanzienlijk meer geld op. 70% van de vrouwelijke autokopers en 60% van de mannen biedt ruimschoots meer voor een schone auto. Daarnaast is één op de drie bereid om meer dan 250 euro extra te betalen voor een rookvrije auto; 20% van de mannen betalen zelfs graag 500 euro meer. Dat blijkt uit recent onderzoek in opdracht van Marktplaats Auto’s waarbij de factoren die van invloed zijn op de aankoop van een auto in kaart werden bracht. De grootste afknappers bij een autobezichtiging? De geur van natte hond, een volle asbak, stoelhoezen met bont en bekleding met bloemetjes.

De neus en het oog willen ook wat. De geur van leer – of beter nog, de geur van een nieuwe auto, doet wonderen voor ons humeur als we een auto instappen. Veel mensen bieden daarentegen minder als de auto naar een huisdier (48%) of sigaretten (59%) ruikt. De koopzin van met name vrouwen wordt daarnaast negatief beïnvloed door rondslingerende spullen van de verkoper. Voor bijna 30% is een vieze of ongewassen auto reden om hun bod te verlagen. Sterker nog, meer dan 50% van de kopers koopt het liefst een auto van iemand die de auto net heeft gewassen of gereinigd.

Testrit belangrijk voor aanschaf auto
De zon heeft een positief effect op het aankoopgedrag van mannen; en de Friezen in het bijzonder. Het overgrote deel van de ondervraagden (89,6%) vindt een proefrit in verschillende auto’s zeer belangrijk om zo een goede vergelijking te kunnen maken en 65% neemt graag iemand mee voor een second opinion. Ook muziek kan een positief effect hebben op autoverkoop. Zo doet ‘Happy’ van Pharrell Williams het goed onder de respondenten.

See Also
Fietsarrangementen om de Achterhoek te ontdekken

Een knikkend hondje op de achterbank
Vooral op regionaal niveau reageren we verschillend op verfraaiing in de auto. Gelderlanders kopen liever geen auto met de sticker ‘baby on board’; Zeeuwen ergeren zich aan een knikkend hondje op de hoedenplank en Drenten vermijden het liefst dobbelstenen die aan de achteruitkijkspiegel hangen. Uiteindelijk zijn prijs, het aantal gereden kilometers en een geldige APK doorslaggevend voor de koop van een auto.

Copyright Vijftigplus.nl - Privacy Policy - Adverteren

Scroll To Top