Now Reading
Nederlander is dikke portemonnee zat

Nederlander is dikke portemonnee zat

Capelle aan den IJssel, 26 maart 2014 – Consument wil graag digitale pasjes

60% Van de Nederlanders ergert zich aan de grote hoeveelheid pasjes in de portemonnee. Dat blijkt uit recent onderzoek* in opdracht van PasNL. De gemiddelde Nederlander heeft maar liefst acht pasjes in zijn portemonnee, terwijl een derde slechts één tot drie passen acceptabel vindt. Nog eens een kwart heeft liever helemaal geen pasjes in de portemonnee. Tegelijkertijd vindt bijna iedereen het vervelend als ze daardoor korting of voordeel mislopen. Consumenten geven daarom de voorkeur aan een app.

Consumenten die er bij de kassa achter komen dat ze hun pasje niet bij zich hebben en daardoor korting of spaarpunten mislopen, vinden dat vervelend. Tegelijkertijd zijn ze niet blij met de grote hoeveelheid plastic passen in hun portemonnee. Naast bankpassen heeft een vrouw gemiddeld bijna zes pasjes en een man vier en een half pasje bij zich. Het gaat dan om kortings-, leden- en voordeelpasjes. Te veel, vindt 65% van de vrouwen en 59% van de mannen.

Helft laat pasjes thuis liggen
Vier van de tien consumenten heeft ook pasjes die ze thuis bewaren. De helft van deze groep doet dit omdat ruimte in de portemonnee ontbreekt en 18% vergeet weleens zijn pasje mee te nemen. Een kwart kwam de afgelopen maand een of meerdere keren bij de kassa tot de ontdekking dat het kortingspasje nog thuis lag.

70% ziet app als oplossing wel zitten
Het einde van de plastic pas in de portemonnee lijkt slechts een kwestie van tijd. Zo’n 70% van de Nederlanders met een smartphone zou graag gebruikmaken van een app die alle pasjes in de portemonnee vervangt. DBF lanceerde eind vorig jaar zo’n app, PasNL, voor iPhone en Android. Consumenten zetten daarmee de pasjes in hun smartphone.

*Onderzoek van februari 2014 onder 513 Nederlandse consumenten van zestien jaar en ouder in opdracht van PasNL.

Over PASNL
PasNL is gratis beschikbaar in de App Store en in de Google Play Store (Android).

See Also

DBF is expert op het gebied van loyaliteit. DataBase Fulfilment (DBF) is Nederlands marktleider op het gebied van allround Loyalty Services en persoonlijke Registratie Service. DBF ontwikkelt en beheert geïntegreerde oplossingen (voor klanten) op het gebied van database management en dataverrijking en verzorgt de Marketing Automation van de Loyalty Marketing strategie.

Met de geïntegreerde multichannel marketing-aanpak realiseert DBF al meer dan 10 jaar merkvoorkeur, klanttevredenheid en klantloyaliteit voor haar opdrachtgevers. Het bedrijf is snel in staat om totaalconcepten te ontwikkelen die klanten daadwerkelijk rendement opleveren.

DBF werkt onder meer voor bedrijven als ABN AMRO, Rabobank, HCC, Museumkaart, Bataviastad en CJP. Het bedrijf heeft meer dan 60 vaste medewerkers.

Copyright Vijftigplus.nl - Privacy Policy - Adverteren

Scroll To Top