Now Reading
Romantische reis naar Praag

In december 2013 ben ik, samen met mijn vrouw, 4 dagen met Oad naar Praag gegaan. Hieronder een kort verslag van deze geweldige mini-vakantie.

Dag 1
Vanuit Arnhem zijn we naar de verzamelplaats Beek (aan de Duitse grens) gereden. Na even gewacht te hebben op onze medepassagiers gingen we op weg naar Praag. Onze buschauffeur (Paul) vertelde ons onderweg vanalles over de omgeving waar we op dat moment reden. In de loop van de avond kwamen we aan in Praag.

Dag 2
We hebben met een lokale gids een mooie stadswandeling gemaakt door de stad, hij sprak goed Engels en vertelde ons over de verschillende pleinen en wijken. ‘s Middags even een lekker kopje koffie gedronken bij één van de vele koffietentjes. In de avond hebben we genoten van een boottocht met live muziek en diner.

Dag 3
Met onze gids hebben de we de Praagse Burcht bezocht, wat een prachtig complex is dat. Het is het grootste paleizencomplex ter wereld. Na de rondleiding hebben we de rest van de stad verkent en verschillende bezienswaardigheden bezocht als de Karelsbrug en de uitkijktoren.

Dag 4
Na een vroeg ontbijtje stond onze bus al weer voor en werden we na een lange reis weer veilig in Beek afgezet. Het was een geslaagde stedentrip en zullen zeker vaker bij Oad boeken.