Now Reading
3 tips voor een heerlijke lunch op het werk

3 tips voor een heerlijke lunch op het werk

heerlijke lunch

Is jouw zomervakantie ook alweer achter de rug? Het normale dagelijkse leven is weer begonnen en dat betekent dat de tas voor naar kantoor of school wordt klaargezet. Natuurlijk met een lunchtrommel erin, want een goede lunch geeft je de energie die je tijdens de werkdag nodig hebt. Hoe zorg je er nu voor dat je ’s ochtends niet te vroeg op hoeft te staan, maar toch een lunch meeneemt die wat spannender is dan twee boterhammen met kaas? Hier vind je een aantal tips om je kleurrijke lunchtrommel (of die van de kids) op een verrassende en smaakvolle manier te vullen!

1. Verwerk fruit en groente op een leuke manier

Dat fruit en groente gezond zijn weet iedereen, maar twee stuks fruit en 250 gram groente eten per dag kan soms nog best lastig zijn. Jij hebt vast weleens een bruine banaan in je tas
gevonden omdat je ‘m door de drukte op het werk vergeten was. Een goede manier om zonder moeite meer groente en fruit binnen te krijgen, is door ze te verwerken in je lunchgerechten. Maak bijvoorbeeld een lunch met wraps die deels uit groente bestaan en vul ze met hummus, komkommer en tomaat. Of maak ’s ochtends een fruitsmoothie en neem deze mee naar kantoor in een goed-afsluitbare beker. Gooi er in de blender eventueel een handje spinazie doorheen, lekker gezond en je proeft er niets van! Een andere tip is om groente en fruit voor jezelf zo aantrekkelijk mogelijk te maken, dus niet als losse stuks maar in een (fruit)salade. Pimp die salade vol sla en groente dan met je favoriete ingrediënten zoals feta, mozzarella of stukjes (vega) kip of probeer eens een panzanella salade met Looye Honingtomaten zoals hieronder. Een andere tip is om fruitspiesjes te maken met verschillende soorten fruit afgewisseld. Zo wordt gezond eten geen straf, maar een feestje!

2. Zorg voor afwisseling

Bij een verrassende lunch is afwisseling key! En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn of veel tijd te kosten. Wissel tijdens de week bijvoorbeeld af tussen volkoren crackers, maiswafels en boterhammen. Zo’n kleine verandering kan er al voor zorgen dat je lunch niet saai wordt. Ook kun je bij het beleg afwisselen met verschillende smaken om de lunch spannend te houden. Denk aan combinaties van zoet en hartig, zoals pindakaas met honing of appelstroop. Maak je boterham met kaas wat interessanter door er plakjes augurk of wat mosterd op te doen. Of maak spannende combinaties zoals pindakaas met komkommer en sriracha. Echt heel lekker!

3. Zorg voor tussendoortjes vol smaak

Een tussendoortje meenemen naar het werk is een must – het geeft je net dat beetje extra energie als je in een dipje zit. Tussendoortjes zijn er in de supermarkt in overvloed, zoals proteïne bars en fruitrepen, maar vaak bevatten deze veel suiker en/of zoetstoffen. Het is daarom veel gezonder (en leuker!) om tussendoortjes zelf te maken. Maak bijvoorbeeld zelf mueslirepen door granen en noten in de oven te roosteren. Of bak gezonde muffins zoals cupcakes met Looye Honingtomaten die je meeneemt. Maak in het weekend een hele batch, vries een groot deel in, en je hebt de komende weken een lekker tussendoortje. Dé tip bij het gebruiken van natuurlijke ingrediënten en geen suiker en zoetstoffen, is om ingrediënten te kiezen die veel smaak hebben. Pimp je rauwkost tussen de middag bijvoorbeeld met wat Looye Honingtomaten, dat zijn echte zoete smaakbommetjes. Of doe wat stukjes gedroogd fruit door je muffins, zoals abrikozen of appel. Gedroogd hebben deze fruitsoorten extra veel smaak! Wedden dat je collega’s jaloers zullen zijn op je zelfgemaakte tussendoortjes?

Lees ook
Groentestoofpot

Credits: Looye Kwekers

Copyright Vijftigplus.nl - Privacy Policy - Adverteren

Scroll To Top