Goede voornemens

Goede voornemens

80% van de Nederlanders start het nieuwe jaar met goede voornemens. Hoort u hier ook bij?

Meer ontspannen en tijd voor jezelf staat al jaren in de top drie van goede voornemens. Hoe zorgt u ervoor dat u in 2017 ook écht meer ontspant? Wij helpen u graag op weg met 6 tips.

1- Doe één ding tegelijk

Als we druk zijn, zijn we al snel geneigd meerdere dingen tegelijk te doen. We denken dat we dan sneller ons to do lijstje afwerken, maar niets is minder waar. U bent voortdurend aan het schakelen waardoor je uiteindelijk meer tijd verliest. Probeer één ding te doen met volledige aandacht. U merkt vanzelf dat u dan effectiever bezig bent en tijd bespaart.

2- Plan vrije tijd

Plan elke week een moment voor uzelf en doe dan iets waarmee ú ontspant. Lees bijvoorbeeld een boek, luister muziek, ga lekker naar buiten of ga uitgebreid in bad. Metsel uw week niet vol omdat het kan, maar zorg voor een relaxmoment voor uzelf.

3- Zeg nee

Zeg ook eens ‘nee’. Nee zeggen vinden veel mensen moeilijk. We zijn vaak bang om van alles te missen of voelen ons verplicht. Door af en toe nee te zeggen, merkt u dat u kiest voor de dingen die u écht leuk vindt om te doen en energie van krijgt.

4- Beweeg elke dag

Probeer elke dag een half uur te bewegen. Niet alleen is het goed voor uw spieren, botten, bloeddruk en bloedsomloop. Ook voel je je gelukkiger als je beweegt. Het lichaam maakt dan het gelukshormoon endorfine aan.

5- Ruim de boel op

Rommel geeft stress. Ruim de boel op en u merkt dat je je direct rustiger voelt. Pak uw huis goed aan, uw bureau op het werk, uw tas, de auto en ga zo maar door. Opruimen maakt het hoofd leeg waardoor je vanzelf relaxter wordt.

6- Lach elke dag

Lachen is ontzettend goed voor onze gezondheid. Problemen lijken opeens een stuk kleiner en u ziet sneller een oplossing. U schiet minder snel in de stress en het leven ziet er vaak weer positief uit na een lachbui.

Een relaxed 2017 gewenst!

Meer relaxen in 2017?

Ontvang gratis het Relaxmagazine